Vanliga frågor
Här finner du svaren på en del av de vanligast förekommande frågorna. Logga in med ditt StudyBee-konto ovan för att se allt innehåll.
- Hur kan jag hålla mig uppdaterad om nyheter med mera?
- Hur kontrollerar jag vilken version av StudyBee jag har installerad och hur kan jag uppdatera?
- Att styra behörighet och ge kollegor administratörs-behörighet
- Var hittar jag gamla kurser för en elev?
- Hur lägger jag till gymnasiearbete eller annat som saknar kursplan
- StudyBee är på engelska för mig. Hur byter jag språk?
- Jag har ett klassrum där det tillkommit elever och jag kan inte bedöma de som tillkommit senare
- Hur kan jag dölja eller visa dolda kurser i StudyBee Insights?
- En lärare på skolan har slutat utan att arkivera sina kurser, så nu ser vi gamla kurser som vi inte kan bli av med. Hur gör vi?
- Jag är ny som lärare och har inte fått mina inloggningsuppgifter till StudyBee. Hur gör jag?
- Jag har ingen googleanvändare utan ni har skapat ett konto åt mig. Hur loggar jag in?
- Mina mentorer ser inte sina mentorselever, eller listan är inte korrekt
- När jag importerar betygsdata finns det kurskoder som inte hittas och inte kan importeras. Hur gör jag?
- En vårdnadshavare får inget mail med koden som skickas ut när de försöker logga in i StudyBee Mobile. Hur hjälper jag dem?
- StudyBee Assess-fliken dyker inte upp för mig, det händer inget när jag klickar på den eller jag får felutskriften "måste du logga in med samma konto i Chrome webbläsaren som i Google Classroom"
- Jag kan inte komma vidare från installationsguiden i StudyBee Assess. Vad är fel?
- Jag försöker logga in i StudyBee Insights men får ett fel eller kastas ut direkt igen. Vad gör jag för fel?